۴ ترفند بازاریابی محتوا

16 آذر 1399 توسط: در: دیجیتال مارکتینگ

در سال‌های اخیر استراتژی‌های بازاریابی تغییرات اساسی داشته است. بیلبوردها، تبلیغات روزنامه‌ها و بروشورها کم‌رنگ‌تر شده‌اند و نام بازاریابی محتوا همه جا به گوش می‌رسد. بازاریابی محتوای آنلاین به دلیل توانایی دستیابی به تعداد زیادی از مخاطبان، در حال‌حاضر به عنوان گزینه اصلی بازاریابی شناخته می‌شود. اما آیا می‌دانستید که با یک برنامه‌ریزی درست، می‌توانید از این بازاریابی بهتر استفاده کنید و هزینه کمتری نیز بپردازید؟

۴ ترفند بازاریابی محتوا را بشناسید.

تحقیقات نشان می‌دهد که صاحبان مشاغل هر سال، بیشتر و بیشتر ارزش بازاریابی محتوا را درک می‌کنند. اگر به سایت‌های کسب‌وکارهای موفق سری بزنید متوجه می‌شوید که اکثر آنها، قسمتی را با نام بلاگ یا مقالات در نظر گرفته‌اند و مطالب خود را در آنجا نشر می‌دهند. این در حالیست که تا قبل از اینکه اهمیت محتوا درک شود، این مقالات نیز جایی در سایت‌ها نداشتند.

اگر شما نیز صاحب یکی از هزاران مشاغل کوچک هستید و سعی می‌کنید روند بازاریابی محتوای خود را به تنهایی هدایت کنید، از چهار ترفند زیر برای ادامه‌ی راه استفاده کنید.

ترفند اول: یک استراتژی را مشخص کنید.

لازم نیست حتماً وارد کار شوید تا دریابید داشتن یک برنامه دقیق و حساب شده برای موفقیت در بازاریابی محتوا، امری اساسی است. برنامه‌های بازاریابی، دیگر استراتژی‌های ساده‌ نیستند. هدف بازاریابی، رسیدن به بیش‌ترین تعداد مخاطبان است، بنابراین حیطه کاری شما باید گسترده‌تر و متنوع‌تر باشد. صرفاً بروزرسانی ماهانه یک وب‌سایت کافی نیست و به میزانی که لازم است برای شما مشتری نمی‌آورد.

برای موفقیت برند خود، بهتر است به فکر توسعه‌ی یک استراتژی چند لایه باشید. یه این معنا که تنها یک روش را مد نظر قرار ندهید و از روش‌های گوناگون بازاریابی بهره ببرید. یکی از روش‌های موثر در بازاریابی، محتوا مارکتینگ یا همان بازاریابی محتوا است. با اینکار می‌توانید مطالب مفید را در زمان مناسب به مخاطبان تشنه‌ی اطلاعات بدهید و با همین کار، اعتماد آن‌ها را جلب کنید و کم کم محصولات و خدمات خودتان را معرفی کنید. بنابراین بازاریابی محتوا، می‌تواند شما را به تعداد مخاطبان و در نهایت مشتریان بیشتری برساند. برای داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوا بهتر است از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

۱- مخاطب خود را مشخص کنید.

اگر قبلاً چنین کاری را انجام ندادید، همین الان دست بکار شوید. با تعیین سن مخاطبان هدف، جنسیت، سبک زندگی و درآمد، مخاطبان خود را بشناسید و محتوایی بهینه تولید کنید که مورد نیاز آنها باشد. از بازاریابی محتوا خود مانند زره‌بین استفاده کنید و  پرتوی نور را در یک نقطه که همان مخاطبان‌تان هستند متمرکز کنید. این موضوع باعث می‌شود که در هزینه‌ها و انرژی نیروی انسانی صرفه‌جویی شود.

۲- تقویم تحریریه طراحی کنید.

یک تقویم برای مقالات خود تهیه کنید و بدانید که در چه تاریخی می‌خواهید آنها را منتشر کنید. به این معنا که برای خودتان برنامه‌ریزی داشته باشید. با اینکار از خطاهای پیش‌آمده‌ی احتمالی جلوگیری خواهید کرد. مخاطبان باید بدانند که برای مثال شما دوشنبه‌ها بلاگ خود را به‌روز می‌کنید.

۳- تعیین بودجه را از یاد نبرید.

بازاریابی محتوا، مانند هر بازاریابی دیگری نیاز به صرف هزینه و تعیین بودجه دارد. حتی اگر خودتان هم نویسنده‌ی خوبی باشید اما ممکن است نتوانید از پس تولید محتوای تمام شبکه‌های اجنماعی‌ و بلاگ‌تان برآیید. برای اینکار نیاز دارید تا با افرادی همکاری داشته باشید و همین امر نیازمند صرف هزینه است.

ترفند دوم: پرهیز از یکنواختی و تکرار

تنوع، چاشنی بازاریابی محتوا است. برای موفق بودن در این روش بازاریابی، بهتر است که این عنصر اساسی را از یاد نبرید. اگر می‌خواهید از تکرار در امان باشید کافیست تا به‌روز حرکت کنید. همین امر باعث می‌شود که محتوای‌تان از یکنواختی نجات دهید.

اگر محتوای شما یک مقاله است آن را با ویدئو یا عکسی جذاب ترکیب کنید. همچنین برای دور شدن از تکرار می‌توانید ترفندهای بسیاری را بکار ببرید که در مقاله‌ای جداگانه به آن اشاره خواهیم کرد.

داشتن کتاب‌های الکترونیکی در سایت، گزینه‌ای است که می‌تواند شما را از رقبا جدا کند و برند شما را به عنوان یک منبع آموزنده و کامل به مخاطبان بشناساند. افراد دوست دارند به شرکت‌هایی که با آنها تجارت می‌کنند اعتماد کنند، بنابراین به آنها آموزش دهید و از آنها دعوت کنید مقالات شما را بخوانند و با شما در تعامل باشند.

ترفند سوم: همکاری با نیروهای دورکار

کار بازاریابی محتوا ممکن است دلهره‌آور یا وقت‌گیر به نظر برسد، اما همیشه گزینه استخدام وجود دارد. اگر قصد دارید که اینکار را انجام دهید و نیرویی برای تولید محتوا داشته باشید، دو گزینه پیش روی شما است:

۱- نیروهای دورکار و فریلنسرها

فریلنسرها گزینه‌ای مناسب برای همکاری و راه‌اندازی وبلاگ شما می‌باشند. در عین حال همکاری با آنها دشواری‌های خاص خودش را دارد. برای نمونه اینکه پیدا کردن نیروی دورکاری که بتواند اعتماد شما را جلب کند، امری زمان‌بر است. از سوی دیگر کیفیت کار ممکن است به دلخواه شما نباشد.  همچنین نیروهای دورکار حرفه‌ای و متخصص، به عنوان یکی از گران ‌ترین نیروها فعالیت می‌کنند و همین امر می‌تواند بودجه‌ی شما را دچار مشکل کند.

۲-همکاری با شرکت های تولید محتوا

امن‌ترین و راحت‌ترین گزینه، همکاری با شرکت‌های تولید کننده‌ی محتوا می‌باشد. این شرکت‌ها نویسندگان مورد اعتماد خود را از پیش پیدا کرده‌اند و شما تنها پروژه‌تان را به آنها می‌سپارید و متخصصان تولید محتوای شرکت، همه کارها را انجام می‌دهند و بلاگ شما را آپدیت می‌کنند. این گزینه‌ به شما کمک می‌کند تا ضمن ارائه مطالب باکیفیت که مخاطب آن را می‌‌خواند، در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این مجموعه فعالیت خود را از سال 1380 با هدف ارائه خدمات مدیریتی به همراه آموزش و استاندارد سازی صنایع کشور مطابق با مطالعات و پیشرفتهای روز دنیا آغاز نمود.این گروه در راستای پاسخ به نیازسازمانها و کسب و کار متنوع بازار احتمام به راه اندازی دپارتمانهای متنوع نمود.

    آدرس

    مشهد، بلوار معلم ، بین معلم 61 و 63 ، پلاک 151

    تلفن

    05131995

    EMAIL

    info@setupholding.com

    [button button_text=”مشاوره” button_style=”style-1″ font=”heading-font” button_size=”hero” button_link=”#” link_open=”” button_icon=”icon-right-thin” href_title=”مشاوره”]